10.2-14 Achterblijvende onderwijsresultaten in het basisonderwijs van Almere : Analyse van oorzaken, 2012 (boek/artikel)

Hiërarchische presentatie


Codering

Code:10.2-14

Kenmerken

Titel:Achterblijvende onderwijsresultaten in het basisonderwijs van Almere : Analyse van oorzaken
Auteur/Vervaardiger:Guuske Ledoux
Edith van Eck
Jaap Roeleveld
Plaats van uitgave:Amsterdam
Uitgever:Kohnstamm Instituut
Datering:2012
Paginering:117 p., bijl.
Illustraties:ill., tab.
Formaat:25 x 17 cm

Overige gegevens

Bergingsnummer:10.2-A
Aantal:1
Annotatie:Rapport 876, projectnummer 40546
Met voorwoord van: René Peeters, wethouder onderwijs Almere
ISBN:978-90-6813-37-2
Materiaalsoort:Onderzoek
Boek
PDF
Samenvatting:Het primair onderwijs in Almere presteerde de afgelopen jaren minder goed dan gewenst. De leeropbrengsten bleven onder het landelijk gemiddelde en er waren relatief veel basisscholen die het predicaat ‘zwak’ kregen van de Inspectie. Vooral groeistadfactoren vormen een verklaring voor de achterblijvende resultaten in Almere, zo blijkt uit onderzoek van het Kohnstamm Instituut. Het gaat dan om de combinatie van de snelle groei van het aantal leerlingen en daaraan gekoppeld de grote vraag naar onderwijspersoneel in een tijd dat personeel schaars was. De groei leidde ook tot het ‘uitdijen’ van scholen, waardoor dislocaties aan de orde waren en goede onderwijskundige aansturing werd belemmerd. Verder speelt de relatief grote tussentijds in- en uitstroom van leerlingen in Almere (onder andere door verhuizingen) nog een rol.
 

Bestanden

Bestanden:geen
 

Gebruik

Toestemming vereist:None
Raadpleegbaarheid:Without limits
Toegankelijkheid:Public
 

URL voor deze beschrijving

URL: https://digitaalerfgoed.almere.nl/detail.aspx?ID=1593012
 

Sociale media

Delen
 
Startpagina|Inloggen|nl en