|
Kenmerken |
Titel: | Achterblijvende onderwijsresultaten in het basisonderwijs van Almere : Analyse van oorzaken |
Auteur/Vervaardiger: | Guuske Ledoux |
| Edith van Eck |
| Jaap Roeleveld |
Plaats van uitgave: | Amsterdam |
Uitgever: | Kohnstamm Instituut |
Datering: | 2012 |
Paginering: | 117 p., bijl. |
Illustraties: | ill., tab. |
Formaat: | 25 x 17 cm |
|
Overige gegevens |
Bergingsnummer: | 10.2-A |
Aantal: | 1 |
Annotatie: | Rapport 876, projectnummer 40546 Met voorwoord van: René Peeters, wethouder onderwijs Almere |
ISBN: | 978-90-6813-37-2 |
Materiaalsoort: | Onderzoek |
| Boek |
| PDF |
Samenvatting: | Het primair onderwijs in Almere presteerde de afgelopen jaren minder goed dan gewenst. De leeropbrengsten bleven onder het landelijk gemiddelde en er waren relatief veel basisscholen die het predicaat ‘zwak’ kregen van de Inspectie. Vooral groeistadfactoren vormen een verklaring voor de achterblijvende resultaten in Almere, zo blijkt uit onderzoek van het Kohnstamm Instituut. Het gaat dan om de combinatie van de snelle groei van het aantal leerlingen en daaraan gekoppeld de grote vraag naar onderwijspersoneel in een tijd dat personeel schaars was. De groei leidde ook tot het ‘uitdijen’ van scholen, waardoor dislocaties aan de orde waren en goede onderwijskundige aansturing werd belemmerd. Verder speelt de relatief grote tussentijds in- en uitstroom van leerlingen in Almere (onder andere door verhuizingen) nog een rol. |
|
|
Bestanden |
Bestanden: | geen |
|
Gebruik |
Toestemming vereist: | None |
Raadpleegbaarheid: | Without limits |
Toegankelijkheid: | Public |
|
URL voor deze beschrijving |
URL: | https://digitaalerfgoed.almere.nl/detail.aspx?ID=1593012 |
|
Sociale media |
Delen | |
|